Maturita z matiky aneb o vepřících a vážení
Počiny našeho ministerstva školství v oblasti vzdělávací soustavy jsou jistě ty nejmoudřejší a proto by se jimi měli lidé řídit a inspirovat. Řekl jsem si, že po vzoru úvah o podobě státní maturity přistoupím k řízení svého zemědělského podniku.
Mám tu vepříky, ovečky a slepičky. Od slepiček si slibuji hodně vajíček, od oveček spoustu chundelaté vlny a vepříky chovám na masíčko. S knedlíčkem a zelíčkem budou nejlepší.
Co o to, slepičky snášejí celkem dobře, ovečky také chundelatí abych tak řekl v normě, jen ta prasátka málo přibývají. Chtělo by to farmu řídit vědečtěji. Především, mají-li vepříci přibývat, je třeba je vážit správnou váhou, je třeba pořídit digitální normalizovanou decimálku. Data v toleranci desetiny gramu bude odečítat počítač přes speciální software a bude mi je po vnitřní chlévové síti posílat rovnou do serveru. Pasáci prasátek si dodatečně dodělají vysokoškolské vzdělání a nechám je vyškolit pro zacházení s digitálními vahami daného výrobce.
Normalizovaně převážená čuňátka porostou rychleji a budou mít chutnější maso.
Protože řezník preferuje vepře s vahou nad 100 kilogramů, začnu s převažováním všech zvířat na farmě. Co kdyby některá ze slepiček také překročila limit metráku a řezník by ji ode mne koupil za stejnou cenu jako vepře. Možná by mi i vyplatil bonus. Jatečná váha je prostě důležitá, neříkejte mi, že ne.
Je to tedy jasné, budu vážit všechna zvířata na farmě a nedosáhnou-li do tří měsíců aspoň půlmetráku, vyřadím je z chovu. K čemu by byla, když řezník jasně požaduje metrák.
Řekněte sami, že tímto způsobem zajistím lepší fungování své farmy. Ministerstvo školství si stejnou úvahou troufá na zvýšení vzdělanosti maturantů a má to jistě dobře promyšlené, jinak by do toho neinvestovalo 600 milionů ročně, nezpracovalo by výjimečný koncept státních maturit ani představy o tom, že povinná maturita z matematiiky přispěje ke vzdělání všech středoškoláků.
Napsat komentář