Přidal bych Mein Kampf. A kdo si myslí, že mi definitivně hráblo, buďte vklidu, přidejme i Bibli, speciálně Evangelium, Gítu a Knihu proměn a aspoň kousek z Lenina.

Mělo by se učit, za jakých okolností a jakými metodami byl islám v průběhu celé historie šířen. Jak se lišilo šíření islámu od šíření třeba křesťanství nebo buddhismu. Stejně jako by se pravdivě a v rámci možností komplexně učit, jak proběhla bolševická revoluce v Rusku, co se dělo za následující občanské války, jak se bolševici snažili expandovat do celé Evropy a zatímco fašismus (italský nebo španělský) byl přímou reakcí na tuto urputnou agresi, byl německý nacismus jejím derivátem.

Abychom si rozuměli, nejde o jména evangelistů, apoštolů, letopočty a další faktografické informace, které by nějaký truhlík nejspíš chtěl ověřovat v testech. Jde o pochopení principů oněch příběhů. Příběhů. To slovo zdůrazňuji. Vědět, že Karel IV. založil univerzitu 1348 není důležité, stejně jako je nedůležitá absolutní většina faktografie. Zlomové body vývoje lidské civilizace a pochopení mechanismů, podle jakých probíhaly, důležité jsou. Příběh islamizace nebo bolševizace důležitý je, stejně jako příběh Velké francouzské revoluce. Nejen proto, jak moc jsou si podobné jak ty samotné totalitní ideologie, tak je podobná jejich cesta k moci probíhající za bohorovného přehlížení mlčící většinou. Ty příběhy jsou důležité proto, že máme nakročeno je opakovat.

Prostě dejme školákům nahlédnout do vývoje myšlení v celých souvislostech. Ukažme jim cestu k pochopení myšlení různých společností a přiveďme je k příležitosti naučit se rozlišovat, hodnotit, posuzovat.

Měli by je k tomu vést kriticky a racionálně myslící vzdělaní učitelé. Stejně jako o Hitlerovi by neměli vyprávět členové Dělnické strany, o Leninovi zasloužilé soudružky, o islámu nemají dětem co vyprávět zašátkované subinky vyslané svými arabskými manžely. Nikdo z nich totiž do škol nepatří a to ani jako host. Jde o výuku, ne šíření ideologie.

Tedy popravdě, ty knihy by měl otevřít každý, kdo se cítí povolaný k diskusi o tom, jestli islám patří nebo nepatří do Evropy, jestli Evropa má přijímat miliony muslimských imigrantů, nebo to dělat nemá.

Přiznám, že mě nebaví opakovaně diskutovat s lidmi, kteří nikdy neotevřeli ani stránku Bible nebo Koránu, vlastně nemají ani potuchu, co je tam napsané, netuší nic o tom, jak žili zakladatelé těchto náboženství, neví nic o tom, jak se dané víry šířily do světa – a tuto nevědomost prokládají výkřiky, že je to ani nezajímá, hlavně ať nechám té hloupé xenofobie, protože náboženství jako náboženství a právo na něj je zaručeno listinou práv a svobod.

article_photoNejděsivější přitom je, když tuto ignoraci projevují jinak inteligentní lidé, kteří se do krve bijí za ekonomické svobody a už skoro samu existenci státu považují za nevolnictví, nebo liberálové, kteří považují za tak důležitá práva všech menšin, že se hrdě účastní duhových pochodů a považují to za důležitou součást demokracie. A přehlížejí přitom nevybíravý nástup totality, která si s jejich listinou práv a svobod vytře a účastníky duhových pochodů nechá veřejně kamenovat.

Vybavme naše děti vědomostmi a naučme je kriticky a svobodně myslet. Dokud můžeme.

Zdroj: http://houska.blog.idnes.cz/blog.aspx?c=473739

8695 Celkem čtenářů 6 Dnes čtenářů
http://sedmavlna.cz/wp-content/uploads/2016/12/jednoduchá-násobilka.jpghttp://sedmavlna.cz/wp-content/uploads/2016/12/jednoduchá-násobilka-150x150.jpgTomášSekulární společnost a islámSpolečnostVšechny rubrikyVzdělání a vzdělávací politikaislám ideologie,koránPřidal bych Mein Kampf. A kdo si myslí, že mi definitivně hráblo, buďte vklidu, přidejme i Bibli, speciálně Evangelium, Gítu a Knihu proměn a aspoň kousek z Lenina. Mělo by se učit, za jakých okolností a jakými metodami byl islám v průběhu celé historie šířen. Jak se lišilo šíření islámu...Tomáš Houška - blog o hlavně budoucnosti, i když občas k ní docházíme přes historii